Femonstonconti ger blödningar och huvudvärk

Hej!
Jag är en kvinna på 53 år som lider av klimakteriebesvär. De senaste tre åren har mensen varit borta upp till 10 månader per år.

Nu har jag provat Femostonconti via doktor i snart ett år och det funkar klockrent för svallningar och slemhinnorna men inte på humöret.

Dessutom får jag sån fruktansvärd huvudvärk och fler blödningar, så nu testar jag att inte äta tabletter alls men jag behöver ju både östrogen och progesteron. Kanske bara andra doser och andra sorter?

Jag har också plötsligt fått PMS symtom som jag aldrig haft tidigare någonsin. Vilka krämer skulle kunna vara lämpliga för mig att testa tycker du?

Hej!
Du behöver höja dosen av östrogenet så kommer det kännas mycket bättre. Prova plåstret Estradot som din läkare kan skriva ut men använd inte mindre än 50mcg. Någonstans mellan 50-100mcg brukar passa de flesta i början av klimakteriet.

 

******
Logga in för att se resten av innehållet. Inte medlem? Bli det här - helt gratis.