Finns det något testosteron jag kan använda?

Jo, jag måste fråga eftersom jag inte vet hur jag ska göra, förra mån fick jag vallningar 1 vecka efter mens ungefär, började med krämen som vanligt dag 14 (har haft krämen i 1 ½ år nu) men det blev snarare värre med vallningarna, har sett att du har sagt till andra att höja dosen och när jag gjorde det blev det än värre - fy sjutton vad jag har lidit och helst nu i denna värmebölja dessutom.

Nu har jag slutat med krämen eftersom jag inväntar mens och vallningarna blev mindre och färre när jag slutade med krämen..? men annars mår jag bra och det hoppar i mensen - ibland får jag den och ibland inte - jag är ju 49 år nu så det är ju inte så konstigt..

Fick göra hormonprov hos gyn där det visade sig att progesteron var normalt (kommer inte ihåg värdet) Östrogen var 6 MEN testosteron var 0,4 så nu vet inte gyn vad de ska göra eftersom det plåstret som fanns förut för kvinnor med testosteron har slutats tillverka så.. det går inte att erbjuda mig något som ska sväljas för jag kan inte svälja tabletter eller kapslar så jag är ju rejält dryg!! haha

Nåja, kanske du har nåt tips för det är trist att inte ha någon som helst sexlust alls eller ens känna mig glad å nöjd över saker i livet och det hängde tydligen ihop med testosteronet + att jag gått upp i vikt och fått muffinmage. Ha det gott i värmen och TACK för att du finns!!

Logga in för att se resten av innehållet. Inte medlem? Bli det här - helt gratis.