Jag får inte till det med krämen längre

Fråga:
Jag är 49 år och fick bra hjälp av progesteronkrämkrämen för mina smärtande, svällande och ömmande bröst. Har också haft stor och belastande stress som påverkat hela metabolismen men blivit hjälpt av att göra kostförändringar.

Nu får jag plötsligt inte ”till det” lika bra längre. Mensen har blivit mer oregelbunden. Jag försöker vänta in den och startar med krämen. Men får blödning innan jag ska sluta efter de 14 dagarna.

Efter ett tag struntade jag i mensen och tog krämen trots mellanblödningar (som är tunnare, brunaktiga och ibland illaluktande) som man ska i 14 dagar och göra uppehåll 14. Men det känns inte bra.

Dessutom har brösten börjat smärta och svullna igen. Och detta är så otrevligt. Ska förstås göra en intensivsatsning igen på kosten –kanske har slarvat lite mycket, men undrar om jag kan ändra krämens dosering på något sätt.

Logga in för att se resten av innehållet. Inte medlem? Bli det här - helt gratis.